Royal Talens
Royal Talens heeft mij gevraagd om hen te helpen bij het
moderniseren van hun, op dat moment nog vrij traditioneel ogende,
merk Amsterdam Acrylics. Zij wilden de look en feel een upgrade
geven naar het nu én meer richting de toekomst.
Daarop hebben we een aantal brainstorm sessies met hen gehouden om samen die verdieping te zoeken. Vooral ook in het verkennen van de kernwaarden van zowel het bedrijf Royal Talens als het merk en de producten van Amsterdam Acrylics. Doormiddel van deze sessies heb ik samen
met hen een creatieve strategie ontwikkeld. Hierop heb ik volledig nieuw en creatief concept uitgedacht en samen vormgegeven. Dit concept bleek dusdanig goed te werken dat Royal Talens besloot dat het totale merk Amsterdam Acrylics klaar was om uit te groeien tot een meer opzichzelfstaand merk. Zo ben ik vanaf de eerste meeting in 2019 helemaal mee gegroeid in dit proces. Tot op heden geef ik
Royal Talens nog steeds advies en ook prachtige moderne fotografie. Ik geef dan oa advies binnen dit bedrijf omtrent het inzetten van specifieke beelden en wat deze beelden teweeg kunnen brengen bij de doelgroep van het product. Zo help ik hen vanuit dit creatieve perspectief te kijken naar het commerciële belang van beeld zodat hiermee gericht en constructief ingespeeld kan worden op de doelgroep. Beeld en vormgeving is bepalend voor een product en kan maken dat iemand een product wel of niet afneemt, daarom is de visie en missie van een bedrijf super belangrijk.